فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
در استانهای تهران و البرز به سختی اجازه توسعه واحدها داده می‌شود

در استانهای تهران و البرز به سختی اجازه توسعه واحدها داده می‌شود

«سعید زرندی» در جلسه با مدیران استانی استان البرز که به منظور بررسی مسائل صنعتی و معدنی استان برگزار شد، گفت: تکمیل طرحهای نیمه تمام از اهداف مهمی است که در سال جاری به آن اهتمام خواهیم داشت. موضوع بهره‌وری سرمایه باید بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد.

زرندی توضیح داد: در حال حاضر هزاران طرح با میلیاردها تومان سرمایه بصورت نیمه تمام است و از طرفی سرمایه‌گذاران جدیدی می‌خواهند وارد بخش تولید شوند و از صفر کار خود را آغاز کنند.

معاون طرح و برنامه افزود: معقول این است که سرمایه گذار جدید را به طرف واحدهای راکد و تعطیل و یا واحدهای نیمه تمام هدایت کرد تا از اتلاف منابع جلوگیری کرد.

وی گفت: فقط بیش از ۱۲ هزار واحد بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور وجود دارد.

زرندی تصریح کرد: به سازمان‌های استانی تاکید کردیم در سال جاری این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهند و در سامانه بهینیاب نیز لیست تمام واحدهای نیمه تمام مشخص شده است.

وی گفت: البته تحقق این امر، مستلزم تعامل دو طرف سرمایه‌گذار جدید و تولید کننده است و باید در این خصوص فرهنگ‌سازی هم بشود.

معاون طرح و برنامه افزود: برای سال جاری احیا ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تعطیل را برنامه ریزی کردهایم که در این زمینه هم می‌توانیم از سرمایه‌گذار جدید استفاده کرد.

زرندی در بخش دیگر سخنان خود به توانمندی‌های استان البرز اشاره کرد و‌ گفت: البرز می‌تواند روی صنایع دارویی و هایتک تمرکز کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید از تولید دارو با فناوری بالا، واکسن و… حمایت می‌کند.

معاون طرح و برنامه افزود: توجه به مسائل محیط زیست برای ما بسیار مهم است اما معتقد هستیم در موضوعات محیط زیست باید یک تغییر نگاه اتفاق بیفتد.

زرندی توضیح داد: در استانهای تهران و البرز به سختی اجازه توسعه واحدهای تولیدی به خاطر محیط زیست داده میشود و این معضلی برای این دو استان است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که رده محیط زیستی از صنعت محور بودن به واحد محور بود تغییر کند.

معاون طرح و برنامه افزود: الان برخی از صنایع در لیست آلایندهها قرار دارد در حالی که در همان صنایع، واحدهای هستند که با تکنولوژی بالا حتی از برخی از صنایع که در لیست آلایندهها هم نیستند، بهتر مسائل زیست محیطی را رعایت کنند.

زرندی گفت: ضوابط زیست محیطی شفاف و مشخص باشد و هر واحدی که بتواند آن را رعایت کند باید اجازه فعالیت بگیرد نه اینکه چون در لیست صنایع آلاینده است نتواند کار کند

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *