فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
کاهش نرخ بیکاری در البرز/۳۲ هزار متقاضی کار در سامانه کاریابی ثبت نام کردند

کاهش نرخ بیکاری در البرز/۳۲ هزار متقاضی کار در سامانه کاریابی ثبت نام کردند

حسین‌ فلاح‌نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، پیش از ظهر امروز  در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: میزان نرخ بیکاری استان البرز از عدد ۱۴.۹ درصد در سال ۹۷ به عدد ۱۲.۸ درصد در سال ۹۸ رسید و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی البرز  نیز که دو سال قبل برابر ۴۲.۴ درصد بود در سال ۹۸ معادل ۴۴.۴درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه البرز در رتبه نهم از لحاظ بالاترین نرخ بیکاری است، افزود: نرخ بیکاری استان البرز سال گذشته نسبت به سال ۹۷ برابر ۲.۱درصد کاهش داشته و نسبت اشتغال این استان در سال گذشته به ۳۸.۷درصد رسید، در حالی که میزان اشتغال در سال ۹۷ برابر ۳۶.۱ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و آموزش و پرورش را موفق در امر محقق ساختن بالای صد درصدی اشتغال خواند.

وی در ادامه بیان کرد: البرز در سال گذشته از نظر نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال به ترتیب رتبه‌های هفدهم و هجدهم کشور را در میان استان‌های کشور کسب کرده است.

فلاح نژاد با اشاره به  میزان ثبت نام کارجویان در سیستم کاریابی استان البرز بیان کرد: این رقم از ۳۴ هزار و ۳۷۹ نفر در سال ۹۷ به رقم ۳۲هزار و ۳۴۰نفر در سال ۹۸ رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: در سال ۹۸ بیشترین آمار ماهانه ثبت بیمه شدگان اجباری با عدد ۳۰۹ هزار و ۷۶۱ نفر دربهمن ماه ثبت شده است و بیشترین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز در همان ماه و برابر رقم ۱۴هزار و ۶۷۵ نفر بوده است.

وی در خصوص سامانه رصد  اظهار کرد: ثبت آمار در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود و ما فقط آمار ثبت شده را بررسی و اعلام می‌کنیم و متاسفانه از آذر تا اسفند سال ۹۸ ثبت اطلاعات به صورت دستی انجام شده و طی مکاتبه ای که با دستگاه‌های اجرایی داریم مقرر شد که وضعیت شهرستانی هم باید از سوی ادارات کل جهت رسیدگی بهتر اعلام شود.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *