فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
چهارشنبه کرونایی در فضای مجازی البرز

چهارشنبه کرونایی در فضای مجازی البرز

در مطلبی با عنوان “هشدار در خیابان‌های کلانشهر کرج” به نقل از رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج آمده است: برابر همکاری با دیگر سازمانها جهت اطلاع‌رسانی به شهروندان جهت اعلام هشدارهای ایمنی و آگاه سازی از نحوه شیو بیماری کرونا از ترددهای غیرضروری به منظور قطع زنجیره انسانی و اینکه تنها راه جلوگیری از شیوع بیماری‌های اپیدمی قطع زنجیره انسانی می‌باشد خواهشمند است از تردد غیر ضروری جلوگیری شود.

محمد یساولی افزود: ۲۹ دستگاه خودروی آتش نشانی در ۲ نوبت صبح و عصر در معابر اصلی و میادین پر تردد و خیابان‌های سطح شهر کرج اقدام به اطلاع رسانی نموده است.

در مطلبی با عنوان “ضدعفونی روزانه بیش از سه میلیون مترمربع در کرج” هم به نقل از رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج آمده است: روزانه ۲۵۰ پارک تحت نظارت مناطق ۱۰ گانه و یا تحت نظارت مستقیم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج به مساحت ٣ میلیون و ٩٠٢ هزار و ٩٢٣ مترمربع به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا به آن ضد عفونی می‌شود.

در مطلب دیگری با عنوان “کمک پنج میلیاردی شهرداری کرج به علوم‌پزشکی” آمده است: شهرداری کرج پنج میلیارد تومان برای خرید تجهیزات، عیدی و پاداش، به پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی البرز اختصاص داد.

در پی‌نوشت این مطلب در یکی از کانال‌ها هم آمده است: لطفا تو این شرایط هوای پرسنل به خصوص کارگران شهرداری رو هم داشته باشید.

یکی از کانال‌ها با بازنشر توئیت امید فراغت روزنامه نگار البرزی نوشت: آقای وزیر کشور؛ انتخابات دور دوم مجلس یازدهم برخی شهرها را به اواسط اردیبهشت موکول کنید! تجمع هواداران کاندیداها در ستادها خطرآفرین شده است!

این کانال در مطلب دیگری در قالب “پیام شهروندی” نوشت: واقعا کسی نیست انعکاس بده؟! مگه ما اداری‌ها آنتی ویروس داریم؟! بخدا قسم تو همین اداره آموزش و پرورش کلی از همکاران مریضن. اولش که ساعت اداری رو کم کردن انگار ویروس تو اون ساعات واگیر نداره! بعدشم که به روال عادی برگشته بعد انتظار دارن در خانه بمانیم! من امروز مرگو به معنای واقعی به چشمم دیدم حالم خیلی بد بود. ظاهرا جان مردم در اولویت دوم قرار داره برای مسئولین!

کانالی به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه شهرستان نظرآباد نوشت: گندزدایی و ضد عفونی معابر و خیابان‌های شهر نظرآباد توسط بسیجیان حوزه ۷۱۱ عماریاسر و گردان امام علی (ع) سپاه نظرآباد.

یکی از کانال‌ها در مطلبی با عنوان “اطلاع‌رسانی درکنار پاکسازی” نوشت: این روزها کارکنان آتش‌نشانی شهرداری فردیس، علاوه بر ضدعفونی کردن معابر، کار اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان را هم عهده دار شدند.

در پی‌نوشت این مطلب نیز آمده است: وقتی با کمترین امکانات، بیشترین بازدهی رو برای شهر داشته باشی و دلت برای مردم شهرت بِتَپه یعنی همین؛ پشت میز نشستن و مصاحبه کردن کاری نداره، این روزها مردونگی یعنی وسط‌ میدان باشی.

کانالی در مطلبی با عنوان “بوی عید در سازمان فرهنگی” نوشت: کارمندان سازمان فرهنگی شهرداری کرج در اقدامی زیبا پس از ضدعفونی کردن خود و محیط، سفره هفت‌سین رو به پا کردند.

کانال دیگری نوشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج برای تامین بخشی از نیازهای بهداشتی مردم، کارگاه تولید ماسک بهداشتی در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج راه‌اندازی شد.

کانالی در مطلبی با عنوان “نظارت بر کارگاه‌های پخت شیرینی” به نقل از مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نوشت: تیم‌های بهداشتی نظارت بر کارگاه‌های پخت شیرینی را به صورت مستمر انجام می‌دهند.

به مردم توصیه می‌کنیم از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند روزها بازارها خودداری کنند.

در مطلبی با عنوان “امکانات درمانی تامین اجتماعی البرز پای کارآمد” به نقل از مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز آمده است: مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی این استان برای درمان کرونا هستند. ۵۰ تخت ویژه در بیمارستان فوق تخصصی البرز  برای درمان مبتلایان به کرونا اختصاص داده‌ایم.

تمام مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی همگام  با سایر مراکز درمانی کشور در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند و مدیران سازمان تامین اجتماعی تمهیدات ویژه و مناسبی در خصوص ایجاد شرایط مناسب به منظور تامین نیروها و تجهیزات مور نیاز بخش درمان و همچنین ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان این سازمان داشته اند.

در مجموعه مطالبی با عنوان “کرونا و بخش آسارا” نیز آمده است: گزارش‌ها و اخبار رسیده از مناطق مختلف بخش آسارا حاکی از عزم جدی مردم و نهادها و ارگانهای مختلف برای مبارزه با انتشار بیماری منحوس کرونا در این بخش وسیع در شمال شرقی استان البرز می باشد.

بهورزان اداره بهداشت، گروههای جهادی و بسیجیان، اداره راهداری، دهیاران و شوراهای اسلامی با هماهنگی کامل با ستاد بحران بیماری کرونا بخش آسارا به طور فعال و پیگیر در تمامی روستاها و محله ها مشغول رسیدگی به اوضاع مربوط به پیشگیری و مهار ویروس کرونا هستند.

بخشدار، فرمانده سپاه و حوزهای بسیج و مسئولین نیروی انتظامی بخش آسارا و همچنین مدیریت اداره بهداشت شرق کرج به طور شبانه روز بر روند امور نظارت داشته و در این میان مردم عزیز بخش آسارا همکاری خوبی با مسوولین دارند. اخبار رسیده حاکیست گروه‌های مردم نهاد مانند دیگر نقاط کشور از ورود افراد غیر ساکن به روستاها در کمال احترام و ادب جلوگیری می‌نمایند تا انتشار ویروس به کمترین حد تقلیل یابد، لذا از همین جا به همه مردم عزیز در تهران و کرج اعلام می‌شود با توجه به اینکه اهالی جاده چالوس نگران سلامت خود و خانواده‌ها می‌باشند از سفرهای غیرضروری به سمت جاده چالوس و روستاها و محله های آن تا ریشه‌کن شدن بیماری کرونا جدا خودداری فرمایند.

همچنین قرارگاه زیست محیطی سپاه در بخش آسارا تشکیل شده و در کنار اقدامات مختلفی از جمله کمک به گندزدایی محلات و روستاها و اطلاع رسانی های بهداشتی در صدد راه‌اندازی واحد عملیاتی پیک ۵۹ برای ارسال کالاهای اساسی مصرفی خانواده های ساکن در روستاها با مکانیزم خاصی است که کمک می‌شود تا روستاییان عزیز برای خرید مایحتاج ضروری خود از منازل خارج نشوند و کمتر در معرض سرایت بیماری کرونا قرار گیرند.

برخی کانال‌ها در حمایت از تعطیلی کارمندان بانکها و دستگاه‌های مختلف، هشتک “کارمندان را حمایت می‌کنیم” راه‌اندازی کردند.

در مطلبی با عنوان “وجدان داشته باشیم” آمده است: حتی بهداشت را با بی‌فرهنگی رعایت می کنیم. پاکبانان بزرگوار که در معرض خطراند هم عزیزان ما هستند، اگر کمک نمی‌کنیم حداقل زحمتشان را بیشتر نکنیم. درسته چالش رقص ندارند که جلب توجه کنند ولی با تمام وجود مشغول خدمت هستند.

کانالی در مطلبی با عنوان “مجتمع ایثار قرنطینه نیست” به نقل از مدیر مجتمع تفریحی، فرهنگی ایثار (دهکده آرامش) شهر کوهسار در شهرستان ساوجبلاغ نوشت: این مجموعه از زمان شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، مهمان نمی‌پذیرد و مرکز قرنطینه هم نیست.

برخی شبکه‌ های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی مطلبی مبنی بر اینکه شماری از یک طیف خاص جامعه به منظور مصون ماندن از بیماری کرونا در مجموعه فرهنگی تفریحی دهکده آرامش اسکان یافته و قرنطینه شده‌ اند، منتشر کردند.

در مطلبی با عنوان “مطبها تعطیل نشود” آمده است: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با ارسال بخشنامه ای با موضوع فعالیت کلیه موسسات پزشکی و مطب پزشکان با قید فوریت اعلام کرد که کلیه موسسات پزشکی و واحد های درمانی و درمانگاه ها مطابق با ساعت فعالیت مندرج در پروانه طبق روال عادی و جاری فعال باشند.

اظهارات دبیر انجمن جایگاه داران سوخت استان البرز در رابطه با ویروس کرونا و شیوه های رعایت نکات بهداشتی در مواقع سوختگیری در جایگاه های پمپ بنزین، تعطیلی موقت واحد های فیزیوتراپی استان البرز به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، بازگشایی مرکز تعویض پلاک قزلحصار، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهر گرمدره، اطلاع رسانی شهرداری هشتگرد به مردم برای ماندن در منازل، پرهیز از تجمعات و سفرهای غیرضروری درون شهری و برون شهری و کودکان می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند از دیگر مطالب شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی البرز است.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۱۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۷۰ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته تا کنون در این استان جان خود را از دست داده اند.

دکتر حسن اینانلو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۹ نفر با علائم قطعی کرونا و ۴۱ نفر مشکوک به کرونا  در استان البرز فوت کرده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در البرز تا کنون ۳۸۰ مورد مثبت قطعی کرونا به ثبت رسیده است.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *