فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
نخستین صادرات بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس

نخستین صادرات بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس

صادرات بنزین به مدد توان داخل

افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور موجب شده تا ایران از یک واردکننده به سمت صادرات گام بردارد که با توجه به زیرساختهای موجود، این موفقیت می تواند نقش مهمی در بازارهای بین المللی ایفا کند.

این در حالی است که ایران تا سال گذشته با میانگین مصرف ٨٠ میلیون لیتر در روز، در زمره واردکنندگان بنزین قرار داشت؛ اما با تکمیل فاز ٣ پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس توانست در مسیر خودکفایی گام بردارد که در نتیجه، ادامه این مسیر امسال توانست بنزین که جزو فرآورده های اصلی به شمار می رود را روانه رینگ بین المللی بورس انرژی کرده تا حتی به کشورهای منطقه صادر شود؛ البته این فرآورده پیش از عرضه در بورس، توسط دولت صادر شده است.

عرضه بنزین در رینگ بین‌المللی بورس انرژی با قیمت ۴۳ سنت (معادل حدود ۵ هزار تومان) به ازای هر لیتر موجب شد برای اولین بار صادرات بنزین به کشورهای همسایه به شکل رسمی و از مسیری غیر از قاچاق انجام شود.

احمد ناصری، کارشناس انرژی گفت فروش ارزی بنزین می‌تواند کمک بزرگی برای ارزآوری کشور باشد؛ به شرطی که دولت بتواند مصرف بنزین در داخل کشور را کاهش دهد و سهم صادرات بیشتر شود.

کارت سوخت و چالش مدیریت مصرف

وی با اشاره به بکارگیری مجدد کارت سوخت گفت: چنانچه دولت یازدهم کارت سوخت را حذف نمی‌کرد، میزان مصرف بنزین به بیش از ۹۵ میلیون لیتر افزایش نمی‌یافت و می‌ توانستیم بسیار زودتر از زمان حاضر بنزین صادر کنیم.

کارت سوخت و صادرات بنزین

ایران به عنوان کشوری نفتی باید ظرفیت پالایشی خود را توسعه داده و وارد عرصه صادرات فرآورده به صورت گسترده شود.

 

 

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *