فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
پذیرش بیماران کرونایی در ۲ بیمارستان البرز/ حضور کمتر مردم در شهر

پذیرش بیماران کرونایی در ۲ بیمارستان البرز/ حضور کمتر مردم در شهر

دکتر حسین کریم شامگاه شنبه ضمن بررسی آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان البرز در برنامه گفتگوی تلویزیونی شبکه استانی، گفت: روزانه آمار را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تعداد موارد مثبت استان البرز نسبت به سایر استان‌های همجوار بسیار کندتر است، عنوان کرد: به عبارتی در این زمینه یک تأخیر داریم که این به ما فرصت می‌دهد بهتر، قوی‌تر و دقیق‌تر کار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: خوشبختانه آمار روزانه موارد مثبت استان البرز نسبت به آمارهای استان‌های مجاور کمتر است.

دکتر کریم تاکید کرد: اگر چه حضور خودروها در سطح شهر کمتر نشده ولی پیاده روها، پاساژها و مغازه‌ها از حضور مردم خالی است و این‌نشان می‌دهد شهروندان به توصیه‌های بهداشتی گوش داده اند و این مهم کلید مقابله در برابر کرونا است.

به گفته وی همزمان با بیماری کرونا شاهد گسترش آنفلوآنز از جمله نوع «بی» و یا سرماخوردگی در سطح استان هستیم که علائمی مشابه کرونا ویروس دارد اما مهمترین نشانه کرونا تب و دومین مورد آن سرفه‌های مکرر منجر به تنگی نفس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به راه اندازی یک مرکز فرماندهی، گفت: در قالب فعالیت‌های این مرکز اقداماتی مانند رصد و کنترل از راه دور وضعیت بیمارستانی امام علی (ع) که بستری مبتلایان به کرونا را در این مرکز درمانی داریم‌صورت گرفته و امیدواریم تا پایان هفته بتوانیم بررسی وضعیت دیگر بیمارستان‌های استان را نیز از این طریق داشته باشیم.

دکتر کریم در خصوص تأمین و توزیع موارد بهداشتی مانند ماسک و ژل ضدعفونی کننده در استان، گفت: بسیاری از کارخانه‌های آرایشی بهداشتی البرز لاین تولید ژل ها ضدعفونی کننده را ایجاد کرده اند و این مهم موجب بالا رفتن سطح تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه از شب گذشته توزیع مواردی مانند ژل های ضدعفونی کننده در سطح داروخانه های شبانه روزی استان البرز آغاز شده است، افزود: از امروز در سطح داروخانه‌های عادی نیز این توزیع را اجرایی کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد: در حال حاضر دو بیمارستان امام‌علی (ع) و کوثر اقدامات بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا و ارائه خدمات به آنها را عهده دار شده اند، قرار است در ادامه از میان دو بیمارستان امام حسین (ع) و شریعتی نیز یکی را به عنوان بیمارستان سوم انتخاب کنیم.

دکتر کریم با اشاره به اینکه در تمامی بیمارستان‌ها کریدور کرونا تعریف شده است، گفت: این کار را انجام داده ایم تا اگر ظرفیت بیمارستان‌های اصلی منظور شده در این خصوص پر شد بتوانیم از ظرفیت دیگر بیمارستان‌های البرز حتی بخش خصوصی استفاده کنیم تا شرایط از دستمان خارج نشود.

وی در خصوص اعمال کنترل‌ها برای عبور و مرور دوره گردها در سطح خیابان‌های شهر، گفت: این افراد صنف ندارند و آموزش پذیر نیز نیستند به همین دلیل چاره‌ای جز برخورد با آنها از طریق ارگان‌های رسمی نداریم و باید از این روش جلوی کار آنها را بگیریم زیرا دوره گردها در سطح مناطق مختلف تردد می‌کنند و می‌توانند همراه خود بیماری را به محل‌های مختلف شهری انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار مهر

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *