فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
استاندار البرز: مردم به شایعه پراکنی ها توجه نکنند

استاندار البرز: مردم به شایعه پراکنی ها توجه نکنند

عزیزاله شهبازی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان البرز افزود: متاسفانه در فضای مجازی شایعاتی مطرح می شود که سبب زحمت و اضطراب برای مردم شده ولی چنین هجمه هایی کار دوستداران مردم نیست بلکه ناشی از توطئه های دشمنان است.
وی ادامه داد : ویروس کرونا جهانی شده و دامن بسیاری از کشورهای اروپایی که نظام درمانی منسجم تری نیز داشته اند را گرفته  و تمام دنیا از شیوع کرونا در بهت و حیرت هستند.
شهبازی گفت: کادر بهداشتی و درمانی استان البرز پای کار هستند و تمام امکانات برای درمان مهیا است و رییس جمهوری، وزرا به صورت روزانه به رصد امور در استان ها می پردازند تا این موج طغیان گر کنترل شود.
استاندار البرز با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی نیز به کمک دولت برای مقابله آمده اند، ادامه داد: مردم با عدم تردد در معابر و اماکن، تعامل بسیار خوبی داشته اند چراکه توانسته اند در چرخه شیوع اختلال ایجاد کنند و اگر این همراهی ها ادامه داشته باشد به طور قطع می توانیم بر این اپیدمی هولناک فایق آییم.
وی با قدردانی از همراهی بخش خصوصی، گفت: یک پروژه بزرگ محلی در فردیس اجاره بهای خود را بخشیده و امید است سایر صاحبان واحدهای تجاری نیز این گونه به موجر خود برای گذر از این بحران کمک کنند.

شهبازی اضافه کرد: اکنون تمام نگاه ها به سمت کاهش حضور مردم در اجتماعات، اماکن عمومی و خیابان ها است چراکه از این طریق سیر شیوع کرونا متوقف می شود.
وی به فرمان معظم رهبری در خصوص همراهی تمامی ارکان نظامی و انتظامی برای مبارزه با شیوع کرونا، اشاره کرد و گفت: این فرمان اهمیت مقابله را چندین برابر کرده و عزم مسئولان در سطوح مختلف برای این امر بیش از پیش جزم شده است.
شهبازی افزود: اکنون چندین تن از کارکنان دستگاه های اداری و اجرایی استان اعلام آمادگی کرده اند که پس از کسب آموزش های لازم به کمک بخش درمان البرز بشتابند.
وی با اشاره به حضور فعال و موثر سازمان های مردم نهاد و خیرین برای مبارزه با کرونا، ادامه داد: یکی از خیرین استان که در حال راه اندازی دهکده سلامت البرز است، ۳۰۰ تخت این دهکده را برای راه اندازی نقاهتگاه اختصاص داده که این امکان در مراحل پایانی قرار دارد.
استاندار البرز گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم درخواست کرده که مردم سفرهای غیرضروری خود را کاهش دهند تا چرخه شیوع کرونا متوقف شود.
وی افزود: جای خرسندی دارد که تمام انبارها و فروشگاه های استان از کالاهای اساسی مردم اشباع است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
شهبازی اضافه کرد: قرار نیست محدودیتی اعمال شود چراکه مردم به این باور رسیده اند که باید در خانه بمانند تا از گرفتاری در چنگال این ویروس خطرناک در امان بمانند و تاکنون نیز همراهی خوبی داشته اند.
وی گفت: اکنون تمام واحدهای تولیدی به ویژه در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده در حال فعالیت هستند و شرایط تحت کنترل است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز دراین نشست گفت: اکنون زمان پرداختن به حواشی مخرب و اختلاف سلیقه ها نیست بلکه باید با تقویت اتحاد و انسجام بین مسئولان و جلب همراهی مردم، به مبارزه با کرونا بپردازیم.
حسن مددی با تاکید بر ضرورت همراهی و تعامل همه جانبه استان برای مبارزه با این بیماری، افزود: زحمات استانداری البرز بعنوان خط مقدم مبارزه با کرونا و سایر اعضای ستاد به ویژه کادر بهداشت و درمان، قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: به طور قطع مسوولان در این شرایط خاص باید از سلامتی خود محافظت کنند، چراکه در صدر این مبارزه قرار دارند و باید مسوولیت خود را به سرانجام برسانند، بنابراین انتقاد از روند ضدعفونی و مراقبت کردن آنها، دامن زدن به اهداف دشمنان محسوب می‌شود.
مددی گفت: باید اختلاف سلیقه ها و حواشی را کنار بگذاریم چراکه اکنون لزوم حفظ اتحاد و انسجام موجود، بیش از پیش حس می شود.
وی با انتقاد از اینکه مردم همچنان خطرات شیوع کرونا را جدی نگرفته اند، افزود: مردم با همراهی و تعامل از تردد های غیرضروری پرهیز کنند تا این چرخه هولناک متوقف شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز عنوان کرد: دستگاه قضا نیز بعنوان سرباز این نظام با تمام توان علی رغم وجود مخاطرات، در این مبارزه انجام وظیفه می کند.

طبق آخرین آمار تاکنون ۹۵ بیمار مشکوک و کرونایی در استان البرز جان باخته ویک هزار بیمار مشکوک و مثبت کرونا پس از بهبودی از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و کرونایی در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

همچنان مسوولان سلامت استان البرز و کشور از مردم می خواهند تا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در خانه بمانند.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *