فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
ثبت ۸ اثر فرهنگی البرز در آثار ملی کشور

ثبت ۸ اثر فرهنگی البرز در آثار ملی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: در این میان ۸ اثر فرهنگی ثبت شده ۱۱ اثر دیگر در انتظار تشکیل جلسه فنی و کارشناسی هستند.

فریدون محمدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، با بیان این که ۱۹ پرونده اثر فرهنگی از البرز برای ثبت در آثار ملی کشور ارسال شده است، گفت: در این میان ۸ اثر موفق به کسب لوج ثبتی و ۱۱ اثر دیگر در انتظار تشکیل جلسات فنی و کارشناسی در وزارتخانه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در ادامه با اشاره به این که ۳ مورد از این آثار معرفی شده در حوزه میراث ناملموس است، افزود: شیوه سنتی چلنگری (آهنگری) شهر کرج، شیوه سنتی ساخت قفل رمزدار بر اساس حروف ابجد شهر کرج و مهارت سنتی پخت نان‌های سرودار سه اثر ناملموس به شمار می‌آیند.

محمدی در بخش دیگری به برگزاری تعزیه برغان اشاره کرد و گفت: مجموعه اسناد تعزیه برغان (اسناد تعزیه حسین معینی) که جزو مواریث ارزشمند این استان است در کنار درب چوبی امامزاده یحیی روستای دوزعنبر، ضریح چوبی امامزاده عبدالقهار روستای ورده، آب خوری سفالی گورستان رزکان نو و همچنین خودروی شخصی دکتر محمد مصدق آثاری هستند که در زمره مواریث منقول استان البرز به ثبت رسیدند.

او افزود: همچنین برج آبی رزکان نو به عنوان یکی از شاخصه‌های پیشتازی استان البرز در مسیر رشد صنعتی کشور است که در گذشته نیز به عنوان میراث غیر منقول در فهرست میراث صنعتی کشور به ثبت رسید.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *