فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
دستگیری باند سارقان حرفه‌ای خودرو در البرز

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای خودرو در البرز

سردار عباسعلی محمدیان سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت اظهار کرد: در اجرای طرح کنترل مناطق جرم خیز و پیشگیری از سرقت خودرو در این مناطق، سارقان سابقه‌دار و آزادشده از زندان و افراد مظنون را تحت کنترل و نظارت قرار گرفتند.

مأموران انتظامی در حین مأموریت به یک دستگاه خودرو پراید با یک سرنشین مشکوک شده و پس از استعلام از شماره پلاک خودرو مشخص شد که دارای سابقه سرقت است.

مأموران بلافاصله دستور توقف خودرو را صادر کردند اما راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست و هشدارهای پلیس اقدام به حرکت در خلاف جهت خیابان کرده و با انجام حرکات مخاطره‌آمیز اقدام قصد فرار داشت که در این لحظه مأموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک هوایی و سپس به سمت چرخ‌های عقب خودرو شلیک کردند که درنتیجه خودرو متوقف و راننده آن‌که با استفاده از تاریکی شب سعی در فرار داشت دستگیر و به همراه خودروی مسروقه برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های کارآگاهان ضمن اعتراف به ۵۰ فقره سرقت خودرو از نوع پراید و ۱۰۰ فقره سرقت داخل خودرو در مناطق مختلف استان البرز ازجمله عظیمیه، مهرویلا، محمدشهر، فردیس و… اذعان داشت که سرقت‌ها را با همدستی یک نفر دیگر انجام داده است.

طی انجام اقدامات پلیسی، متهم ردیف دوم نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی البرز گفت: در بررسی نحوه سرقت خودروها مشخص شد که متهمان اغلب اقدام به سرقت خودروهای پراید مدل‌های قدیمی که فاقد سیستم ایمبولایزر هستند که سرقت آن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها و خودروها آسان‌تر بوده، کرده و پس از سرقت خودرو اقدام به سرقت تجهیزات داخل خودرو و محتویات صندوق کرده و خودروها را در حاشیه شهر رها می‌کردند.

وی گفت: باراهنمایی متهمان، محل‌های سرقت بازسازی و تمامی مال‌باختگان شناسایی شدند، بر اساس برآوردهای اولیه ارزش تقریبی اموال مسروقه توسط کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال تخمین زده شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در راستای پیشگیری از سرقت خودرو از شهروندان خواست: خودروهای خود را در مکان خلوت پارک نکرده و اگر امکان انتقال خودرو به پارکینگ را ندارند حتی‌الامکان آن را در مکان‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد پارک کنند.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *