فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
طرح جامع پیشگیری و مقابله با جرایم در البرز ابلاغ شد

طرح جامع پیشگیری و مقابله با جرایم در البرز ابلاغ شد

در چارچوب عمل به وظایف قانونی، اجرای صحیح قوانین، تحقق اهداف عینی و عملی قوه قضائیه و اجرای بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بسیج همگانی دستگاه ها به منظور کنترل و کاهش بیماری کرونا، دستورالعمل اجرایی و اهداف کلان از اجرای این طرح در  بیست و یکم اسفند سال گذشته از سوی رییس کل دادگستری استان البرز تدوین شد.

جعفر داراب خانی  روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران  هدف از تهیه و تدوین این دستورالعمل را پیش بینی و ارتقاء توان دفاعی و لجستیکی دستگاه های خدمات رسان اعم از دولتی و غیر انتفاعی بیان کرد.

وی افزود: با ابلاغ این دستورالعمل که با توجه به ظرفیت های هر یک از سازمان ها تدوین شده، در شرایط حساس کنونی کشور، هماهنگی، هم افزایی و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شهروندان  مدّنظر مسئولان ارشد استان و در اقدامات اولویتی قرار گرفته است.

رییس کمیته راهبری کاهش ورودی، رفع اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری زندان های شورای تحول قضایی البرز ادامه داد:  قوه قضائیه با تکیه بر اصول قانونی و با هدف هدایت و راهبری تمامی دستگاه های اجرایی و تدقیق در نظارت ها و بهبود علمکرد همگانی، مسؤولیت این امر مهم را بر عهده گرفته است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز گفت:  از تمامی دستگاه های اجرایی خواسته شده تا از وضعیت پیشرفت اقدامات و دستیابی به اهداف مورد نظر، گزارش جامعی تهیه و جهت ارزیابی  و اطلاع رسانی، به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ارسال کنند.

وی گفت: ارتقاء نظارت و کنترل بازارهای موجود در عرضه کالاهای اساسی و بهداشتی مورد نیاز شهروندان، با بهره گیری از  “راهبردهای قانونی” ،  “مصلحت عمومی جامعه” و “انتفاع همگانی در حفاظت از سلامت مردم” در این دستورالعمل در نظر گرفته شده است.

داراب خانی، حفظ آرامش و امنیت عمومی و روانی جامعه در مقابله با ویروس کرونا را از چشم اندازهای بلند مدت این طرح عنوان و خاطر نشان کرد: برنامه موصوف با هدف گذاری و پیش بینی ۸۲ وظیفه جهت اجرا به ۱۸ دستگاه و سازمان اجرایی ابلاغ شده است.

وی همچنین افزود: این دستورالعمل با رعایت حقوق شهروندان در حوزه های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی تدوین و شاخص این برنامه به صورت عملیاتی برنامه ریزی شده است.

داراب خانی افزود: اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری محتویات دستورالعمل فوق، از موارد مورد تاکید رییس کل دادگستری استان البرز است.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *