فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
ترافیک سنگین در مبادی ورودی و خروجی البرز

ترافیک سنگین در مبادی ورودی و خروجی البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، با شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از جدی ترین توصیه های وزارت بهداشت پرهیز از ترددهای غیر ضروری و عدم انجام مسافرت های بین شهری بود.

انتشار گسترده این ویروس در کشور و عدم رعایت اصل خانه نشینی توسط عده ای از هم وطنان موجب شد مشکلات جدی برای برخی از استان ها به ویژه استان های شمالی که مقصد بسیاری از مسافرت های نوروزی بودند به وجود بیاید.

محدودکردن تردد‌های بین شهری یکی از گزینه هایی بود که می‌توانست در یک بازه زمانی کوتاه مدت اجرا شود تا مانع از بهم خوردن ترکیب جمعیتی استان‌ها و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای مهار بیماری در استان های مختلف شود اما دولت با این طرح موافقت نکرد و استان هایی هم که بر اساس تشخیص مسؤولین استانی و استانداران محدودیت هایی را برای تردد و تعطیلی مشاغل ایجاد کرده بودند ملغی کرد.

با توجه به اینکه اصل محدودیت ترددهای بین شهری و ین استانی در کشور اعمال نشده است، اجرای طرح تب سنجی در خروجی شهرها به شیوه ای که در حال حاضر اجا می شود ترافیک بسیار سنگینی ایجاد می‌کند و موجب ترافیک های چند ساعته برای تردد بین شهری می شود.

در خروجی استان البرز که گذرگاه ۱۴ استان کشور است ایستگاه هایی برای تب سنجی و کنترل علائم اولیه مسافران به دستور ستاد مقابله با کرونای استان ایجاد شده است اما تردد زیاد خودروها در محورهای این استان و شیوه اجرای طرح تب سنجی موجب ایجاد ترافیک های چند ساعته در مبادی ورودی و خروجی استان شده است.

عدم هماهنگی بخش‌های مختلف دولت در موضوع مدیریت کرونا موضوعی است که خود را در تصمیمات و اظهارات مختلف دولت مردان خود را نشان می‌دهد و محدودیت ترددهای بین شهری هم از جمله موارد ناهماهنگی دولت است که اظهار نظرهای متعددی در رابطه با آن صورت گرفته است.

اما آنچه مسلم است در روزهای باقی مانده از تعطیلات اگر مردم به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه نکنند و مسافرت های نوروزی به همین شکل انجام بپذیرد ابعاد انتشار ویروس کرونا در کشور بیشتر خواهد شد و کنترل زنجیره انتقال سخت تر می‌شود.

همچنین با توجه کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و ایجاد ترافیک‌های کیلومتری چند ساعته لازم است مردم همکاری لازم را برای کنترل این مهمان ناخوانده داشته باشند و از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *