فصد خون شرق تهران
سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب
دستگیری جاعلان اسناد ملکی در البرز

دستگیری جاعلان اسناد ملکی در البرز

سرهنگ محمد نادربیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده های متعدد به پلیس آگاهی استان البرز با موضوع کلاهبرداری از شهروندان در پوشش رهن و اجاره خانه با قیمت نازل در مناطق مختلف استان بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

طی بررسی تکمیلی کارآگاهان محرز شد که، شکات به منظور اجاره و یا رهن خانه پس از مراجعه به سایت های خرید و فروش کالا به فایل ها یا آگهی هایی برخورد می کردند که قیمت آنها بسیار پایین تر از قیمت واقعی در بازار مسکن بود.

پایین بودن قیمت اجاره بها نسبت به بازار، مشتریان را ترغیب به تماس با شخص آگهی دهنده کرده و پس از توافقات اولیه به دفتر املاک مراجعه کرده و به اتفاق یکی از کارکنان املاک برای بازدید ملک رفته و مبلغی را در ابتدا به عنوان بیعانه و حق تنظیم پیش نویس قرار داد در املاک پرداخت و در زمان تنظیم مبایعه نامه شخصی تحت عنوان صاحب ملک به دفتراملاک آمده و پس از دریافت مبلغ ودیعه مسکن، طبق تاریخ ذکر شده در قرارداد ملزم می شد که ملک را تحویل شخص اجاره کننده دهد .

نادربیگی افزود: فرد اجاره کننده خانه در تاریخ مشخص به دفتر املاک مراجعه کرده اما املاک تعطیل و صاحب املاک و صاحبخانه نیز پاسخگو نبودند .

ماموران با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات شبانه روزی ، موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان که از افراد سابقه دار بودند شده و با هماهنگی مقام قضائی سه متهم در چند عملیات غافلگیرانه در شهرستان قزوین وکرج دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راوانه دادسرا شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد دو قبضه قمه، یک قبضه کلت کمری ، تعداد ۴۰فقره سفته سفید امضا ، ۱۵فقره چک بانکی، یک دستگاه خودرو زانتیا کشف شد.

متهمان در تحقیقات کارآگاهان به جرم خود مبنی بر ۶ فقره کلاهبرداری در استان های البرز و قزوین به مبلغ یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال اعتراف کرده و اقرار کردند که با اجاره دفتر املاک در نقاط مختلف و جعل اسناد ملکی در پوشش مدیر املاک و صاحب خانه ، پس از تنظیم قرار داد و گرفتن بیعانه، خانه های خالی را به افراد نشان داده و به بهانه این که قرار داد نهایی پس از مشاهده خانه عقد خواهد شد، اطمینان مشتری را جلب کرده و قبل از رسیدن موعد تحویل خانه، متواری می شدند .

رییس پلیس آگاهی استان البرز، در پایان خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهمان و شناسایی شکات پرونده، متهمان با صدور قرار وثیقه راهی زندان شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی شکات احتمالی همچنان ادامه دارد.

منبع خبر : آفتاب نیوز

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *